fredag den 15. april 2011

Virksomheden Job Websteder og intern branding Opdelinger # SHRM

Tjek denne artikel fra SHRM om, hvordan virksomheder burde tilgang designe deres websteder til jobopslag og karriere. (BTW - denne artikel af Dave Zielinski kræver SHRM medlemskab til at læse, så her er Cliff Notes version af artiklen):

Sæt op: \ "Efter Maureen Solero gjennemblade hendes firma karriere hjemmeside gennem øjnene på en potentiel jobansøger, hun vidste ændringer var i orden \".

Problem: Vores firma's jobsites måske ikke designet til at få de bedste talenter i døren. Er du gør folk hoppe gennem alt for mange tøndebånd og gøre dem til at klikke for mange gange? Er dit websted brugervenligt? Er de oplysninger, du har på webstedet PR Spin eller er det at engagere og renter mennesker? Det synes troværdige og virkelige? Er du fortælle din historie, og gør ansøgningsprocessen kampen den historie? Er du tegnetalent til dine websteder fra steder, hvor de er? Er du fremme (versus nedslående, hvilket er mere almindeligt) måder kandidater kan kontakte dig eller andre i organisationen? Er dit websted mobilvenlige?

Lejlighed / udfordring: \ "Med flere mennesker besøger corporate karriere hjemmesider for job informationer, og aftagerne fremhæver disse websteder som rekruttering og beskæftigelse branding værktøjer, der gør dit websted let at finde, ansøger-venlige og rige med information om nuværende medarbejdere, arbejdskultur , kan fordele og udviklingsmuligheder være vigtigere end nogensinde. \ "

Det er sådan en yndlingsærgrelse af mine og en stor kilde til manglende overensstemmelse mellem de eksterne mærke, de anførte interne mærke, og det faktiske interne brand for mange organisationer. Har din virksomhed siger, at det ønsker at tiltrække de bedste talenter, og at deres er en spændende og engagerende kultur for derefter tvinge kandidaterne til en upersonlig og frustrerende ansøgningsprocessen? Dette er for almindelig og jeg tror ikke, at virksomhederne til at forstå de potentielle virkninger, herunder:

Top talent - de folk, der har masser af muligheder - vil ikke affinde sig med den proces, og du vil aldrig vide, at de eksisterer. Fra artiklen: \ "Solero var bekymret over, at det er vanskeligt for navigation ville skabe et uacceptabelt højt frafaldet som kandidater voksede frustreret og forlod stedet \." Ja Hvis dit websted er triste / frustrerende! Fra begyndelsen, kommunikerer du at kandidater (og dermed ansatte) ikke er særlige, og at du ikke ønsker at komme i forbindelse med them.Forcing folk til at sende deres ansøgning i din forudbestemt onlineformularer kan gøre det mere ensartet for at gennemgå ansøgningerne, men det strimler ud nuancerne, der kan hjælper dig med at få at vide din kandidaterne mere fuldt ud. Hvordan vil de, der skinne, glans?

Jeg ved, at rekruttere hold har en udfordring med hensyn til, hvordan du behandler og evaluerer alle de genoptager og programmer, de får. Men hvis dit system vender sig bort netop de mennesker, du ønsker at tiltrække, betyder det ikke noget, hvis det er mere effektivt.

Dit site design, bør være drevet af den ønskede interne brand. Din tilgang til talent erhvervelse bør afspejle, hvordan du ønsker medarbejderne til at føle. Det er hårdt, men det er også den rigtige fremgangsmåde. Et par måneder tilbage, bemærkede jeg et job, der er blevet lagt ud på mange job websteder. Jeg spekulerede på, om det var en god strategi, fordi denne shot gun tilgang vil helt sikkert op antallet af ansøgninger og genoptager de får og gøre det sværere at nøje at overveje mennesker. En mere målrettet søgestrategi kunne have tjent deres behov og mål bedre.

Hvad tror du? Jeg vil gerne rose Ms Solero for at kigge på hendes selskabets byggeplads gennem øjnene på en potentiel ansøger. Vi bør alle gøre det, og vi bør se med friske øjne på, hvordan vi ville designe vores online karriere portaler baseret på, hvordan vi definerer vores ønskede interne brand.

Onboarding starter med det første \ "hallo. \"

Etiketter: , , , , , , ,